Ungdommene i Nydalens SK arrangerte «Årets sats UNGt arrangement

Postet av Norges Orienteringsforbund den 3. Nov 2023

Over og under:Døpeløpe

Image

07èrne i Nydalens SK, dvs. 16 åringene i arrangørrollen, gikk til topps med Døpeløpe i konkurransen om årets sats UNGt arrangement. Fem 16 åringer har innehatt de fleste arrangørrollene og stått for det meste av planlegging og gjennomføring av årets utgave av Døpeløpe.
100% av postene var plassert på våte elementer, det er tullet mye med kartet og ingen regler, så alt kan skje. Men det var veldig gøy og lærerikt å arrangere selv om det er litt stress når det nærmer seg.

Det var rekordmange deltakere, totalt 110 påmeldte og spesielt mange av kretsens ungdomsløpere, noe god markedsføring i ulike kanaler hadde bidratt til . Sikkerheten var godt ivaretatt under løpet der voksne bidro som postvakt, krav om svømmedyktighet for å delta og ingen løp alene.
Det ble både en gøy, sosial og fin kveld med topp stemning for deltakerne som kunne kose seg med gratis kake etter endt løp.

Oppsal Orientering og Skumleløpet kåret til «sølvplass»

Det var knallhard konkurranse om kåringen av årets sats UNGt arrangement. Bak Nydalens SK og Døpeløpet som blir premiert med kr 25 000, finner vi på en sterk andreplass Oppsal Orientering som blir tildelt kr 15000. Ungdommene og juniorene arrangerte Skumleløpet, årets skumleste sats UNGt, med Haloweenstemning, kostymer, kreative påfunn, skumle historier og bålkos som avslutning. Et veldig morsomt løp med mange gode tilbakemeldinger fra de 75 deltakerne.

Det ble delt tredjeplass mellom Egersund OKs ungdomsarrangører av Moro-løp Vannbassengene og Freidig Spkl. der juniorstaben var ansvarlige for et flott klubbmesterskap med hele 131 deltakere. Hver av klubbene blir premiert med kr 12000.  På femteplass finner vi Ås – NMBU Orientering med unge arrangører i sentrale roller i «Ås by Night and Fog Cup» og tildeles kr 8000.

Både Nydalen og Oppsal presenterte sine Sats UNGt arrangement under webinar C på kompetansekvelden 31. oktober.

Deres presentasjoner kan leses:

File og File

Vi håper flere unge lar seg inspirerer til å arrangere «sats UNGt arrangement» neste sesong.

Du kan lese kriteriene for årets sats UNGt arrangement: HER

Image