Prosessen med uttak av landslaget for 2024-sesongen

Postet av Norges Orienteringsforbund den 25. Okt 2023

Da fristen for å sende inn søknad om landslaget for 2024-sesongen gikk ut i forrige uke var det 59 utøvere (23 damer og 36 herrer) som hadde sendt inn søknad.

I søknaden kunne utøverne vise sin interesse på 3 måter:
Landslag – her var det 12 damer og 22 herrer som viste interesse
Deltakelse på landslagssamlinger – dette var de fleste interessert i
Deltakelse på representasjonsoppgaver og internasjonale mesterskap – dette var nærmest alle interessert i

Med bakgrunn i innsendte søknader og innholdet i disse har landslagstrenerne valgt ut nærmere 40 utøvere som de tar en prat med. En er nå omtrent halvveis i dette arbeidet, og i løpet av kommende uke vil en oppsummere og gjøre uttak av landslaget for 2024-sesongen.

Planen er at uttaket skal offentliggjøres 3. november.

Det vil bli et landslag som er av omtrent samme størrelse som det var i 2023-sesongen, men med de økonomiske forutsetningene som nå gjelder kan det bli noe større egenandeler i 2024-sesongen.

Mandag 6. november starter en med et felles Teams-møte for den nye landslagsgruppen og 21. – 24. november er det oppstartsamling for 2024-sesongen på Olympiatoppen i Oslo.