Se EM i Italia direkte på NRK!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 29. Sep 2023

EM på sprintdistansene – som også er årets siste runde i verdenscupen – finner sted i Verona i Italia fra 4. – 8. oktober.

Det handler altså om sprint når verdens beste o-løpere skal gjøre opp om topplasseringene de første dagene i oktober.

Ved inngangen til dette mesterskapet har Kasper Fosser sammenlagtledelsen i verdenscupen foran Matthias Kyburz og Gustav Bergman.

På damesiden er Marie Olaussen nummer 5 i sammendraget før årets to siste internasjonale konkurranser.

Om vi ser litt på historien, og forrige EM-sprint for drøye to år tilbake; da løp nevnte Kasper Fosser hjem 3 bronsemedaljer på 3 medaljeøvelser – altså 2 individuelle i tillegg til bronse på sprintstafett.

Andrine Benjaminsen – som ikke er en del av laget under dette mesterskapet – fikk også med seg en bronsemedalje den gang.

Under sprint-VM i Danmark i fjor ble det bronse til sprintstafettlaget, før Kasper Fosser vant den individuelle sprinten på mesterskapets siste dag. Da ble det også 4. plass på både Håvard Sandstad Eidsmo og Andrine Benjaminsen.

Det ligger premissene for de tre konkurransedagene i Italia fra 4. – 8. oktober, og om de norske løperne leverer på medaljenivå nok en gang kan du følge direkte på NRK1 etter sendetidene gitt nedenfor.

Som alltid på sprintorientering blir det høy fart og stor spenning – så får vi også håpe på norske toppresultat!

Sendetider på NRK:
Onsdag 4.oktober: sprint kl. 14:30 - 17:00
Fredag 6.oktober: sprintstafett kl. 15:30 - 17:00
Søndag 8.oktober: knockout sprint kl. 14:00 - 16:00

Verdenscupen sammenlagt

Du kan også følge konkurransene live hos IOF: her

Detaljert program for konkurransene:
Onsdag 4. oktober:
Kvalifisering individuell sprint 09:00-10:30 Verona Borgo Venezia