Ønsker din klubb eller krets trener-1 kurs orientering?

Postet av Norges Orienteringsforbund den 29. Sep 2023

Norges Orienteringsforbund vil i samarbeid med o-kretser og klubber sette opp et antall trener 1 kurs i perioden november 2023 til vår 2024.

Vi ønsker helst å gjennomføre kursene med fysisk fremmøte da det er mye praktiske oppgaver og øvelser og nyttig med idè- og erfaringsutveksling i fellesskap.

Meld din og/eller klubbens interesse til lene.kinneberg@orientering.no innen 20. september!
Oppgi gjerne ønsket periode/dato og evt. sted for kurs.

Om en klubb har minimum 3-4 som er interessert i å ta trener-1 kurs, så kan vi gjerne sette opp kurs lokalt og åpner opp for øvrige klubber å delta. (Vi ønsker å ha minimum 8 deltakere på et kurs)

Trener-1 kurs gjennomføres normalt over 2 helger (lørdag + søndag x 2)

Mer info om Trener-1 kursetHER  (kursplan vil bli noe justert før kursstart i høst)

Mål med kurset:
Gi opplæring og innsikt i hvordan du på en god måte opptrer som trener for barn og unge og hvordan best mulig tilrettelegge og lede aktivitet og trening med hovedvekt på alder 8-14 år.

Kurset har fokus på praktisk tilrettelegging, læringsmetodikk og utprøving i ulike og varierte øvelser for orientering.

Deltakere:
Kursene er åpne for deltakere fra hele landet som vil lære mer om å trene barn og ungdom. Nedre alder for kursdeltakere er 16 år (fylle 16 i året kurset starter). Kurset får gode tilbakemeldinger på innhold og gjennomføring fra tidligere deltakere.