Postet av Norges Orienteringsforbund den 23. Mar 2023

Bidra til gode «Sats UNGt – arrangement» i orientering i 2023!

Norges Orienteringsforbund inviterer klubbene til stimuleringstiltak rettet mot unge arrangører i alder 14-25 år.

Formålet med tiltaket er å engasjere, motivere og stimulere unge til å være arrangører av lokale orienteringsløp, spesielt for barn og ungdom.

Vi har satt opp kriterier for Sats UNGt - arrangement, stimuleringspremier i form av tilskudd og lager en konkurranse der de beste Sats UNGt arrangementene 2023 blir kåret av en jury.

Arrangører sender inn en elektronisk søknad i etterkant av arrangementet for å være med på kåringen.

Søknadsfrist er 20. oktober.

Arrangementsperioden er 1. april til 15. oktober.

Les mer om tiltaket, bakgrunn, kriterier, premiering og søknadsinfo: HER

Ungdommene i Koll IL ble kåret til «Årets sats UNGt arrangement» i 2022 med sitt arrangementskonsept Mørkesprinten – to løp på en kveld, finale med jaktstart.  Se omtale på orientering.no
HER

Se deres presentasjon under Kompetansehelgen
HER og filmen om hvordan de lagde løpet HER

Vi ser fram til mange gode, kreative og inspirerende arrangement med unge i arrangørrollene.

Spørsmål om sats UNGt arrangement kan rettes til lene.kinneberg@orientering.no