NTNUI hedrer Audun Heimdals minne med vinterutgave av Hu & Hei!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 9. Mar 2023

Arrangerer 35 kilometer lang utfordring i vakker natur for å minnes klubbkameraten.

25. mars arrangerer NTNUI Audun Heimdals Hu & Hei vinter.

Dette er en hyllest til Audun Heimdal, og hans bidrag til o-miljøet i NTNUI.

Målet er at skirennet blir en årlig tradisjon, og at Auduns minne på den måten kan leve videre i NTNUI, selv etter at hans jevnaldrende har forlatt klubben.

Audun var selv sentral da ideen om et Hu & Hei på ski oppstod, og tanken bak dette initiativet er at løpet kan fange essensen av noe av det Audun var aller mest glad i; lange skareturer i vakker natur.

Derfor inviterer altså NTNUI orientering til den første utgaven av Hu & Hei vinter lørdag 25. mars.

Dette blir verdenspremieren på det som kommer til å bli et legendarisk skiorienteringsløp.

De eldgamle tradisjonene fra Hu & Heis historie er denne siste lørdagen i mars tilpasset et skiglad publikum som ikke klarer å vente til høstens løp på beina.

Det blir muligheter for å gå løyper på omtrent 20 eller 35 kilometer i Bymarka i Trondheim ikledd vinterdrakt.

Den største forskjellen fra vanlig Hu & Hei er at Snuskeløpet ikke vil bli arrangert.

Det innebærer at Gamperennet gjennomføres som en fellesstart for hver klasse.

For at dette skal gjennomføres på en ryddig måte vil start og arena være på Vintervassmyra.

Gamperennet er et gammeldags skiorienteringsløp hvor det benyttes vinter-turkart i målestokk 1:25000 og postene tegnes inn underveis i rennet.

På sistepost for hver runde må det stemples, og slik kontrolleres det at alle har vært på alle postene.

Mer informasjon om skirennet «Hu & Hei vinter» finner du i innbydelsen: her

Du melder deg på via NTNUI sitt påmeldingssystem: her