Åpen seniorsamling i Kristiansand i slutten av mars!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 3. Mar 2023

Intensive og krevende skogsøkter i fokus under dagene på Sørlandet.

21.-26.mars skal landslaget på samling til Kristiansandsområdet.

Denne samlingen er lagt i dette området med årets VM (+ uttaksløp og utvikling) i bakhodet.

Derfor vil samlingen først og fremst inneholde krevende og intensiv skogsorientering.

Den avsluttende helga står deltakelse på
KOK 2-dagers på programmet (alle må melde seg på disse løpene selv).

Dersom snøforholdene innbyr til det, vil det også bli en NM-relevant økt litt inn i landet.

Det er åpenbart at en ønsker deltakelse fra landslagsløperne, men minst like viktig og velkomne er seniorløpere utenfor landslagsgrupper.

For å lokke alle løpere med ambisjoner, kan en love at det skal være høy kvalitet på treninger, og forhåpentligvis også bra sosialt og faglig utbytte gjennom disse dagene.

To av landslagsstøtteapparatet hos senior vil være tilstede under hele samlingen. Fanny HB og Anders N er anvarlige for gjennomføringen av samlinga.

Overnatting/logistikk:
 Det er reservert ca. 40 sengeplasser på
Hamresanden Camping. Hamresanden ligger ca 10 km fra Kristiansand sentrum, ca 5 km fra Kjevik Lufthavn, og det vil være 10-25 min kjøring til de aller fleste treningskart.

På Hamresanden er overnatting i hotell-leiligheter med 4-5 personer pr leilighet. Leilighetene har romslig plass, 2 soverom og kjøkken.

Tanken er at alle tørrmåltider spises i leilighetene (deltakerne går sammen om innkjøp og matlaging), men middag blir servert og spises felles alle dager.

I utgangspunktet ordner alle logistikk til og fra samlingen, men det vil bli koordinert slik at alle både kommer ned til samlingen og ut på de respektive øktene (at det er nok biler).

Foreløpig grov treningsplan (mer detaljer omkring treninger kommer midt i februar):

• Tirsdag 21/3: Introøkt
  • Onsdag 22/3: Mellomdistanse + Momentøkt
  • Torsdag 23/3: Momentøkt + O-intervall
  • Fredag 25/3: Teknikk + Sprint
  • Lørdag 25/3: KOK 2-dagers lang + Restitusjon-O
  • Søndag 26/3: KOK 2-dagers mellom

Egenandel: kr 2700

Inkl. overnatting, sengetøy, middag, treningsopplegg og utvask.

Du melder deg på:
her