Påmeldingsfristen til Ski-o-Treff nærmer seg!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 2. Feb 2023

«Vi satser på en morsom og fartsfylt helg på Beitostølen!»

Helgen 10.-12. februar er det ski-o Norgescup for junior og Ski-O-Treff for ungdom og senior på Beitostølen.

Påmeldingsfristen for juniorer og ungdommer nærmer seg. Allerede på fredag er første frist i Ski-O-Treff og NC for junior.

Forholdene ligger til rette for et vintereventyr på Beitostølen. Opp mot 1,2m snø dekker løypeområdet nå, i det løypekjørerne skal starte sitt arbeid for alvor.

Arrangørklubbene Nordmarka ski-o klubb og Lillomarka OL ser frem til å vise frem norsk ski-o på sitt beste både internasjonalt og for våre egne klubber og løpere.

- Norgescupen for junior består av mellomdistanse på fredag, sprint på lørdag og jaktstart på søndag, sier løpsleder Lars Lystad

- Vi håper det kan bli en morsom og fartsfylt helg, spesielt på søndagen hvor det er jaktstart basert på resultatene fra sprinten, følger han opp.

Løpene går parallelt med verdenscupen og World Masters som også går tre løp i løpet av helgen.

For ungdommer er det Ski-O-treff denne helgen med sprint og mellomdistanse på lørdag og søndag. Ski-O-Treff har også åpne løyper for alle nivåer.

- Som løypelegger har vi mange hatter denne helgen, sier Vidar Benjaminsen

- Vi skal balansere å lage morsomt og krevende løypenett for verdenscupen i tillegg til å legge rette for gode løyper helt opp til H90 i World Masters og samtidig ha riktig nivå for ungdom.

Med nesten 300 deltagere i World Masters, 130 deltagere i World cup i tillegg til Ski-O-Treff blir dette nok av folk i løypene om litt over en uke.

- Løpere fra 19 nasjoner er påmeldt og Norge er største nasjon i World Masters med hele 87 deltakere, det er gøy, sier Lars Lystad.

- I tillegg til løpene har vi en flott sosial arena etter løpene på Lodge 900 hvor det blir premieutdeling både fredag og lørdag kveld. En perfekt mulighet til å sosialisere seg med nye og gamle ski-o venner fra hele verden, avslutter han.

Alt ligger dermed til rette for en flott helg på Beitostølen.

Påmelding for NC junior og Ski-O-Treff i Norske eventor: https://eventor.orientering.no/Events?disciplines=Ski

Fortsatt mulig å etteranmelde seg til veteranmesterskapet i IOF Eventor: https://eventor.orienteering.org/Events/Show/7600

Info og bulletiner finnes i respektive Eventor arrangementer.