Ikke en gang 140 store plater vafler var nok!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 8. Mai 2024

Fantastisk start på årets sesong for Nordmarka 1-2-3.

Over: Kartdiskusjon.
Under: Vaffelsteking.

Nordmarka 1-2-3 hadde en fantastisk start tirsdag. Liter på liter med vaffelrøre gikk unna. Til slutt måtte det spes på med kanelboller på arrangementet til IL Koll.

I alt startet 155 personer da Nordmarka 1-2-3 hadde det første tirsdagsløpet i år. Oppslutningen er meget gledelig.

– Vi stekte opp minst 140 plater vafler, smiler Anja Husebye som sammen med Marit Owren Valmot stekte hele kvelden.

Til slutt ble det kanelboller så alle skulle få servering. Koll gleder seg over den gode tilstrømmingen av egne medlemmer, 72 i tallet, og alle som kom fra andre klubber eller ikke har noen klubbtilhørighet.

Arrangementet som er fra Kollhytta hver uke, har servering til alle etter målgang.

Det koster 50 kroner å delta, og det inkluderer både o-løp og servering. Målet er både å gi en hyggelig o-opplevelse og tid for noe sosialt etter målgang. Er det noe å bite i, blir de fleste litt lenger på arrangementet. Det er også et mål å ha et kortreist tilbud i nærområdet for egne medlemmer, som får delta gratis, slik at flere kan bli kjent med det å delta på o-løp.

Arrangør Koll satser også på at nye finner o-idretten med det stasjonære tilbudet.

Nordmarka 1-2-3 arrangeres alltid fra Kollhytta og alltid på tirsdager. Det er åtte løp før ferien og seks etter.

Første sesong var i 2020.

I fjor kom Knut-Anders Løken inn som «kvalitetshever» og inspirator. Dette har hatt mye å si. I år er elverumsingen Mats Lindaas fast løpsleder minst fram til ferien.

I fjor deltok i snitt 104 hver gang.