Åpen VM-2025 seniorsamling i Finland 7.-13.juni!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 30. Mar 2024

Bli med på VM-forberedelser i Finland før Jukola.

Norges Orienteringsforbund inviterer til åpen landslagssamling i forkant av Jukola.

Samlinga starter med konkurransehelga Ice Power-Rastit, og fortsetter med syv relevante VM2025-økter i Jämsä-området. Her er kartene nye og av god kvalitet, samtidig som flere av kartene har VM-synfarer.

Tanken er at dere kombinerer denne reisen med Jukola-reisen, og at dere organiserer alt omkring egen reise selv - enten med fly til Helsinki + leiebil, eller om man velger ferge fra med egen bil Stockholm-Åbo. Utgifter med reisen dekkes av løpere selv, eventuelt av klubb.

Når vi ser endelig påmelding så vil vi bidra med organisering i Finland (feks bestille minibuss fra Helsinki), men utgiftene deles altså uansett mellom løperne.

Overnatting: For første helga har vi enda ikke booket noe, men for dagene i Jämsä har vi booket store skihytter i Himos

Foreløpig grov plan:

• Fredag 7/6: Ankomst med fly til Helsinki
  • Lørdag 8/6: Alternativ ankomst med morgenferge til Åbo
  • Lørdag-Søndag: Deltakelse på Ice Power-Rastit
  • Mandag 9/6: To o-økter (rolige)
  • Tirsdag 10/6: To o-økter (rolig + hard)
  • Onsdag 11/6: To o-økter (rolige)
  • Torsdag 12/6: En o-økt (hard)
  • Torsdag: Samlinga avsluttes - reise til klubbopplegg/Jukola

Vi skal samarbeide og trene sammen med Team Emit og en lokal finsk klubb. Landslagssjef Janne Salmi er med som leder på hele samlingen.

Egenandel: Reelle utgifter for løpere utenfor landslagsgrupper - anslått til 3000-4000 kr for alle dagene - dette inkluderer overnatting, deltakelse på Ice Power-Rastit og alle treninger.

Påmeldingsfrist 31.mars.

Se mer informasjon og meld deg på: her

For spørsmål: janne.salmi@orientering.no / +358 40 551 9769