Østfold Indoor Challenge 2024!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 5. Jan 2024

Avlyser resten av Østfold Vintercup, og erstatter med helt nytt konsept!

Med store snømengder og varsel om sprengkulde har en i Østfold avlyst resten av Øttfsold Vintercup dette er erstattet med det nye konseptet Østfold Indoor Challenge 2024!

Noe som innebærer fartsfylt innendørsorientering. OK Moss og Trøsken IL inviterer til 3 unike innendørsarrangementer hvor det samles poeng i hver delkonkurranse, inn i sammendraget. I tillegg er det flotte uttrekkspremier til alle som deltar på alle 3 delkonkurransene.

Initiativtaker og karttegner for vinterens Østfold Indoor Challenge 2024 er Erik Jakobsen fra OK Moss. Med seg har han fått Thomas Hjelbak fra Trøsken IL, og duoen har i romjulen kastet seg rundt og skapt et spennende, nytenkende og morsomt konsept.

Store snømengder og streng kulde har gjort forholdene for orientering i Østfoldskogene krevende, og Østfold Indoor Challenge gir alle ivrige o-løpere muligheten til å få høykvalitets sprint-trening og spennende dueller mot familie og venner.

Et bilde som inneholder tekst, plan, skjermbilde, diagramAutomatisk generert beskrivelse Over: Kartutsnitt fra ett av delarrangementene i vinterens Østfold Indoor Challenge 2024
 Innendørsorientering er for mange kanskje et ukjent konsept, men innendørsorientering har blitt stadig mer populært i vårt naboland Sverige, og flere klubber i Norge har hatt ulike varianter av denne nye o-grenen. Det som gjør innendørsorientering unikt, er at kartet ofte går over flere plan, noe som utfordrer løperen til å tenke nytt, og virkelig holde tunga rett i munnen for å finne raskeste veivalg. I tillegg vil det være trapper, enveiskjørte gater og labyrinter som virkelig vil kreve bruk av hele verktøykassen til den moderne o-løper.

For skeptikerne kan karttegner og løypelegger Erik Jakobsen vise til at OK Moss vinteren 2023 hadde noen treningsløp i innendørsorientering, og hele klubben fikk virkelig øynene opp for den intensive kartlesingen, 3D-visualiseringen og viktigheten av å være på forskudd, som innendørs-o utfordrer deltakerne på. For sesongens kommende sprintløp; NM-Sprint, Halden O-meeting, JWOC-sprint og VM-sprinten, er Østfold Indoor Challenge virkelig ypperlig sprinttrening, og vi tror dette gjelder for alt fra nybegynnere, ungdom, junior, elite, seniorer og veteraner. Resultatene fra OK Moss sine interne løp i 2023, viser at Østfold Indoor Challenge virkelig kan være muligheten hvor veteranen kan slå eliteløperen, eller junioren kan slå veteranen.

Tellende arrangement i Østfold Indoor Challenge 2024:

- 13. januar - OK Moss Indor Challenge løp 1 - Malakoff Videregående Skole (Moss)
Påmelding i Eventor

- 21. januar - OK Moss Indor Challenge løp 2 - Rygge Ungdomsskole (Moss)
Påmelding i Eventor

- xx.xxxx - Trøsken IL Indoor Challenge løp 3 - Quality Hotell Sarpsborg (Sarpsborg)
 Info kommer snart..

Innbydelse