Adelskalendere oppdatert etter årets første NM-øvelser!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 11. Mai 2023

NTNUI «jager» Bækkelagets SK på sprintstafett.

I Norges Orienteringsforbund opererer en med NM-adelskalenderen for alle NM-øvelser, her får de 10 beste på hver enkelt NM-distanse poeng etter en skala fra 10 til 1, der 1. plass gir 10 poeng, 2. plass gir 9 poeng og så videre.

Etter to individuelle NM (for senior) og en stafett hittil i år, er nå adelskalenderne for disse distansene oppdatert.

Det gjelder NM-natt, NM-knockout sprint og NM-sprintstafett.

Verdt å merke seg for sistnevnte er at NTNUI bare er 1 lite poeng bak Bækkelagets SK helt i toppen av listen!

Her kan en også notere seg at OL Trollelg og SPK Freidig 2 i år kommer inn på adelskalenderen etter å ha løpt seg inn blant de 10 beste lagene i Holmestrand på søndag.

Når det gjelder de to individuelle øvelsene, har kollisjonen mellom NM-natt og verdenscup gjort at det er mange nye navn på adelskalenderen for NM-natt.

For knockout sprint er Victoria Hæstad Bjørnstad og Trond Einar Moen Pedersli ganske klare i toppen av adelskalenderen for henholdsvis damer og herrer.

Flere – små eller store – poeng, kuriosa eller rette og slett fakta finner du i alt av adelskalendere som er samlet: her