Oslo: Ta vinterposter og en fortjent eplekake på Frognerseteren!

Postet av TurO-klubben Norge den 22. Feb 2024

Arrangør Heming har lagt ut flere turer i kremen av Nordmarka!

Ny gratis tur for TurO-klubbens medlemmer i beste Nordmarka v/ Frognerseteren, Oslo

SkiTurO 1 har 10 nærposter plassert i det mangfoldige løypenettet i og rundt Frognerseteren og Øvresetertjern. Merk at løypene som er oransje på kartet ikke alltid er oppkjørte, men det er som regel noen før deg som har tråkket løype – gjennom et nydelig terreng! Benytt helst de klassiske skiene på akkurat denne turen:-).

Parkering/Ruter

I området her er det mange parkeringsplasser, både ved Hemingseter (syd for Frognerseteren), Frognerseteren/Sporten, Øvresetertjern og Tryvann, eller man kan ta T-banen til Frognerseteren stasjon.

Nyttig informasjon:

• Alle skiløyper er ikke alltid preparert og snøforholdene kan variere gjennom sesongen. Sjekk dagens føre og preppestatus i appen iMarka eller på skiforeningen.no/utimarka/foremelding/. Løypene i akkurat dette området kan også sjekkes i appen/nettstedet Skisporet (Nordmarka syd BYM).
  • Alle postene er ment for å kunne nås med ski på bena. Vær så snill å vis hensyn og ikke gå med annet fottøy i preparerte skispor.
  • Ikke forsøk å gå over vann som ikke er merket med bambusstikker og hvor det tydelig er kjørt opp løype med scooter.

Se alle turene til Heming her i Nordmarka
- prøv også de, totalt 40 poster, ute til og med 14. april 2024.

turorientering.no/next/orienteering/organizer/267

God tur!:-)