Vestfold - enda flere vinterposter å ta!

Postet av Turorientering den 2. Feb 2024

Vestfold - 25 gratis poster i Holmestrand/Botnemarka

Botnetrimmen 2024

Botne Skiklubb Årets sesong starter med Skijeger nå den 2. februar.

25 gratis poster er fordelt i våre flotte skiløyper, fra Hvittingen i nord til Strange i sør. Løypeprepareringen i vårt område holder høy kvalitet, og gode snøforhold gir forventninger om en god skisesong til over påske. Vær imidlertid oppmerksom på at snøforholdene kan variere utover vinteren, slik at oppdaterte skiløyper ikke er noen garanti.

Postene er fordelt i to litt ulike områder, men løypenettet ser sammenhengende ut, så det er likevel i prinsippet ett område.

Botnemarka-rundene går i flott skogsterreng med gode utsiktspunkter og rasteplasser. Besøk også turistforeningens hytter i Botnemarka. Brannåsen og Nordre Løkenseter holder åpent på søndagene med salg av vafler, saft, kaffe og mer. Fra Hvittingen er det god utsikt over Oslofjordområdet og landområdene vestover. Lysløypa fra Botnestua via Brannåsen til Høgås er også tilrettelagt for skøyting.

God tur!