Ønsker du eller noen i din klubb å jobbe som orienteringsinstruktør i skoleferien?

Postet av Norges Orienteringsforbund den 19. Apr 2024

Bidra til godt ferietilbud for barn fra 10 – 13 år!

Gjennom skole- og rekrutteringsprosjektet samarbeider Norges Orienteringsforbund med Den Norske Turistforening og Friluftsrådenes Landsforbund om å tilby orienteringsinstruktører til deres Friluftsskoler.

Friluftsskolen er et ferietilbud i nærmiljøet for barn i alderen 10-13 år. De aktuelle Friluftsskolene arrangeres i sommerferien.

I tillegg til jobbmuligheten er dette en flott arena for å synliggjøre de lokale orienteringsklubbene og reklamere for aktuelle aktiviteter for aldersgruppa og deres familier.

For mer informasjon, se: her

Merk frist for å inngå avtaler som er 17. mai!

Håper dette er interessant for deg eller noen i din klubb!

Ved eventuelle spørsmål:

HenningBratland.Carlsen@orientering.no

Verdens orienteringsuke 18.-26. mai 2024!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 18. Apr 2024

Benytt muligheten til å promotere orienteringsidretten og vinn flotte uttrekkspremier!

Tidligere het det World Orienteering Day, men nå er det World Orienteering Week som gjelder.

Dette finner sted fra 18. – 26. mai, og da gjelder det å få flest mulig med på orienteringsaktivitet.

Alt av aktivitet i alle aldersgrupper i dette tidsrommet kan registreres på World Orienteering Week .

Det kan være treninger, konkurranser, samlinger eller ukas løype!

Blant arrangører som registrerer sin aktivitet i denne perioden blir det trukket ut premier.

Hovedpremien er fra Emit; et gavekort til en verdi av 5 000 kroner!

Programmet for Norgescup i Pre-o 2024!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 18. Apr 2024

Årets Norgescup består av 8 delkonkurranser.

Nå er programmet for årets Norgescup i Pre-o klart.

Til sammen er det 8 konkurranser, hvor de 5 beste konkurransene for hver utøver teller i sammendraget.

Fullstendig konkurranseprogram ser du nedenfor:

Norgescupen i Pre-O 2024 består av følgende 8 delkonkurranser:

Norgescupen i Pre-O 2024

OK Moss

Mer informasjon om årets Norgescup i Pre-o ser du: her

Postet av Norges Orienteringsforbund den 18. Apr 2024

Ønsker å motivere unge til å ta på seg arrangøroppgaver.

Norges Orienteringsforbund inviterer klubbene til stimuleringstiltak rettet mot unge arrangører i alder 14-25 år.

Formålet med tiltaket er å engasjere, motivere og stimulere unge til å være arrangører av lokale orienteringsløp, spesielt for barn og ungdom.

Vi har satt opp kriterier for Sats UNGt - arrangement, stimuleringspremier i form av tilskudd og lager en konkurranse der de beste Sats UNGt arrangementene 2024 blir kåret av en jury.

Arrangører sender inn en elektronisk søknad i etterkant av arrangementet for å være med på kåringen.

Søknadsfrist 20. oktober!

Arrangementsperioden er 1. mars til 15. oktober.

Les mer om tiltaket, bakgrunn, kriterier, premiering og søknadsinfo med lenke til søknadsskjema: her

Ungdommene i Nydalens SK ble kåret til «Årets sats UNGt arrangement» i 2023 med sitt arrangementskonsept «Døpeløpe».   Se deres presentasjon av arrangementet under digitale kompetansekvelder høsten 2023: her

Vi ser fram til mange gode, kreative og inspirerende arrangement med unge i arrangørrollene.
 Vi oppfordrer alle klubber til å la unge få muligheten til å være arrangører og at erfarende innen arrangement kan være mentorer for de yngre i klubbene.

Spørsmål om sats UNGt arrangement kan rettes til lene.kinneberg@orientering.no

Inviterer til fellessamling for døve og hørselshemmede under O-festivalen!

Postet av Norges Orienteringsforbund den 17. Apr 2024

Meld deg på for felles overnatting og sosialt samvær under O-festivalen.

Vi inviterer til fellessamling for døve og hørselshemmede under o-festivalen 21. - 23. juni. Oppmøte er på Lillehammer og alle deltagere har selv ansvar for å komme seg tur/retur Lillehammer. God kollektiv transport!

Opplegget:
 21. juni: ankomst Lillehammer, sprint og reise til overnatting
 22. juni: mellomdistanse, sosiale aktiviteter og felles middag
 23. juni: langdistanse og avreise tilbake til Lillehammer

Deltagerne melder seg på konkurransene selv i Eventor.

Vi dekker overnatting, transport til overnatting/konkurransene, 2 x middag, samt innkjøp av tørrmat til frokost/lunsj/kveldsmat.

Deltagere må dele rom i hytte med andre, du kan skrive i påmeldingen om du har ønsker om å dele rom med noen spesielle.

Egenandel:
 Gratis for medlemmer i klubber tilsluttet Norsk Orientering

Antall plasser: 10 (første mann/kvinne til mølla)

Påmelding

Eventor - Aktivitet: Fellessamling O-festivalen døve/hørselshemmede, 21-23. juni (orientering.no)

Påmeldingsfrist 15. mai kl 15:05.